Kontakt  · O sklepie  · Twój koszyk  · Pomoc      
HomePromocjeNowościO firmieRegulamin
Zarejestruj się | Logowanie
zaawansowane
Wybierz walutę
Przechowalnia    
Liczba produktów:  0
Wartość:  0 PLN  
Liczba produktów:  0

Kategorie menu

Promocje


Informacje

Tłumaczymy dokumenty w tym biurze tłumaczeniowym, tak wiec podajemy link do tłumacza przysięgłego w Poznaniu: http://www.filolodzy.pl , dla tłumaczeń przysięgłych i zwykłych angielskiego i niemieckiego w Poznaniu (ale także innych języków europejskich, jak szwedzkiego czy norweskiego ) działalność translacyjna Meritum obejmująca przekłady uwierzytelnione, na piśmie i ustnych stanowi długoletnią tradycję. Na Głogowskiej tylko biuro Meritum!

Więcej szczegółów podają strony o tłumaczeniach - szukaj w menu Bioprima.pl lub wyszukiwarce
 
Regulamin

Informujemy, że sklep zawiesił działalność. W razie pytań prosimy o kontakt drogą mailową. Zespół Bioprima.pl

Właściciel sklepu - w związku z powyższym troskliwym misiom ze Stowarzyszeń mówimy: no thanks!


§ 1 Definicje

  1.   Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  2. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która na zasadach określonych w niniejszym regulaminie dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym.
  3. Konsument – Klient będący osobą fizyczną, korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Usługodawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  5. Przedmiot transakcji - Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego.
  6. Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
  7. Usługa dodatkowa – usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych Towarów.
  8. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawarta pomiędzy Usługodawcą a Klientem, z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu.
  9. Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.bioprima.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie.
  10. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta określające jednoznacznie rodzaj i ilość Towarów, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  11. System teleinformatyczny – zespół współpracujących ze sobą urządzeń informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.   

§ 2 Zasady ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.bioprima.pl.
  2.  Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Klienta jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie realizacji Zamówienia.
  3. Sklep internetowy www.bioprima.pl nie prowadzi sprzedaży detalicznej za pośrednictwem sieci Internet.
  4. Wszystkie Towary oferowane w sklepie www.bioprima.pl są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  5. W ramach wymagań technicznych niezbędnych do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca w celu realizacji zakupów, Klient powinien dysponować aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail) oraz urządzeniem podłączonym do sieci Internet, spełniającym następujące minimalne wymagania techniczne: a. przeglądarka internetowa – Firefox, Chrome, Opera w wersjach dostępnych od roku 2006 lub Internet Explorer w wersji 7 lub nowszej, z włączoną obsługą niezbędnych aplikacji – obsługa Cookies. Polityka dotycząca Cookies znajduje się w osobnym punkcie tego Regulaminu. b. minimalna rozdzielczość ekranu 800X600 pikseli.
  6. Klient zobowiązany jest do niedostarczania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich.    
§ 3. Przedmiot transakcji

  Sklep internetowy nie prowadzi sprzedaży artykułów pokazanych i opisanych na stronach internetowych www.bioprima.p l poprzez sieć Internet dla odbiorców znajdujących się na terenie Polski i za granicą.

§ 4. Ceny produktów
  1. Wszystkie ceny podane na stronach www.bioprima.pl są wyrażone w złotych polskich i są cenami brutto zawierającymi podatek VAT. Cena towaru nie obejmuje kosztów przesyłki
  2. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia zamówienia przez klienta.
  3. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty sklepu internetowego, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu, bądź wprowadzania w nich zmian.
  4. Informacja na temat całkowitej wartości zamówienia przedstawiana jest na stronie www.bioprima.pl po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy zamówienia i formy płatności.
§ 5. Składanie zamówień
  1. Zamówienia nie są składane przez stronę internetową www.bioprima.pl. Możliwe jest również przyjęcie zamówienia telefonicznie lub drogą mailową.
  2. Moment złożenia zamówienia przez klienta jest momentem zawarcia umowy pomiędzy klientem i sklepem. Umowa kupna - sprzedaży jest zawierana w języku polskim.
  3. W zamówieniu Klient wskazuje:- zamawiany towar,- adres, na jaki ma być dostarczony towar oraz adres, na jaki ma zostać wystawiona faktura. Mogą to być dwa różne adresy. - sposób dostawy - sposób płatności.Po złożeniu zamówienia klient dostaje e-mailem informację o szczegółach zamówienia. W e-mailu zawarta jest również informacja o sposobie potwierdzenia zamówienia (kliknięcie linku z potwierdzeniem).
  4. W trakcie składania Zamówienia, Klient może wyrazić zgodę na umieszczenie danych osobowych w bazie danych Sklepu Internetowego Sprzedającego w celu ich przetwarzania w związku z realizacją Zamówienia. W wypadku udzielenia zgody, Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia
  5. W wypadku gdy podane dane nie są kompletne, Sprzedający skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia

§ 6. Przyjęcie zamówienia do realizacji

  1. W przypadku zamówień płatnych przy odbiorze, przyjęcie zamówienia do realizacji następuje po otrzymaniu przez sklep informacji o potwierdzeniu złożonego zamówienia,
  2. W  przypadku zamówień płatnych przelewem, przyjęcie zamówienia do realizacji następuje po otrzymaniu przez sklep informacji o potwierdzeniu złożonego zamówienia i zrealizowaniu płatności.
§ 7. Modyfikacja zamówienia
  1. Zmian w zamówieniu Klient może dokonywać, aż do momentu wystawienia faktury. Zmian można dokonać drogą mailową (biuro@bioprima.pl). Zmiany mogą dotyczyć rezygnacji z całości zamówienia.
  2. Jeżeli zapłata za towar została dokonana z góry, to zwrot należności nastąpi na konto Klienta, z którego płatność została dokonana.
§ 8. Czas realizacji zamówienia
  1. Termin realizacji zamówienia jest to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia celem realizacji do chwili przekazania gotowej przesyłki do wysłania przez Pocztę Polską lub firmę kurierską. Czas realizacji całego zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych towarów.
  2. Podany każdorazowo lub ogólnie czas realizacji zamówienia uwzględnia średni orientacyjny czas potrzebny na dostarczenie przesyłki przez firmę wysyłkową (Pocztę Polską, Firmę Kurierską) do Zamawiającego.
  3. Wysyłka na terenie Polski może być wykonana za pośrednictwem Poczty Polskiej lub Firmy Kurierskiej pod wskazany w formularzu zamówieniowym adres pocztowy. Sklep Internetowy www.bioprima.pl zwraca uwagę Klientów na zdarzające się wydłużenia czasu dostawy zawinione przez Pocztę Polską lub Firmę Kurierską.
  4. Sklep Internetowy bioprima.pl nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostarczeniu zamówionego towaru, lub realizacji zamówienia, wynikające z błędnie podanego przez Klienta lub niedokładnego adresu dostawy. Prosimy o sprawdzenie poprawności podanych danych.
  5. W przypadku, kiedy sklep nie może zrealizować zamówienia, nie może zrealizować zamówienia w całości lub możliwe jest opóźnienie realizacji zamówienia, do klienta bezzwłocznie wysyłany jest e-mail z informacją o stanie realizacji. Klient podejmuje decyzje o sposobie dalszej realizacji zamówienia (częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości zamówienia). W przypadku braku informacji zwrotnej od Klienta w terminie 48 godzin, co do dalszego postępowania w sprawie zamówienia, Sklep Internetowy www.bioprima.pl w zależności od sytuacji może:
  • zrealizować zamówienie Klienta w całości z wydłużeniem czasu dostawy;
  • zrealizować zamówienie Klienta częściowo i dostarczyć towar, który jest dostępny w momencie realizacji zamówienia, a pozostałą część zamówienia anulować;
  • anulować zamówienie Klienta w całości.


§ 9. Formy i koszty przesyłki

Koszty przesyłki ( na terenie Polski )

wartość przesyłki do 250

 

  Za pobraniem: mTransfer, Przelewem lub kartą:
Poczta Polska :
9,90 złotych
7,50 złotych
priorytet :
11,90 złotych
10,50 złotych
Przesyłka kurierska :
30,00 złotych
25,00 złotych

wartość przesyłki powyżej 250

 

  Za pobraniem: mTransfer, przelewem lub kartą:
Poczta Polska :
0,00 złotych
0,00 złotych
priorytet :
11,90 złotych
10,50 złotych
Przesyłka kurierska :
20,00 złotych
15,00 złotych

wartość przesyłki powyżej 350

 

  Za pobraniem: mTransfer, przelewem lub kartą:
Poczta Polska :
0,00 złotych
0,00 złotych
priorytet :
0,00 złotych
0,00 złotych
Przesyłka kurierska :
0,00 złotych
0,00 złotych

Koszty przesyłki ( za granicę - Abroad )

Europa:

98 PLN (złotych)

COURIER EUROPE:

98 PLN (złotych)

Poza Europą (Delivery World):

120 PLN (złotych)

§ 10. Formy płatności

Zapłaty za towar, który ma być dostarczony na terenie Polski, można dokonać:

  • osobiście, gotówką, przy odbiorze zamówienia od pracownika Poczty Polskiej lub Firmy Kurierskiej - realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po zakończeniu przez Klienta procesu składania zamówienia na stronie Sklepu Internetowego www.bioprima.pl,
  • przelewem elektronicznym – realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności,
  • przelewem bankowym – realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności,
  • kartą kredytową /kartą płatniczą internetową – realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności.
Zapłaty za towar, który ma być dostarczony poza granicami Polski można dokonać:
  • przelewem elektronicznym – realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności,
  • przelewem bankowym – realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności,
  • kartą kredytową – realizacja zamówienia zostanie rozpoczęta po otrzymaniu przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl potwierdzenia o poprawnym wykonaniu płatności.

 



§ 11. Zwroty

  1. Zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku " O ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny " klient może zrezygnować z zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki. W wypadku towaru fabrycznie zapakowanego, a będącego nagraniem audio- , video- lub programem komputerowym, warunkiem przyjęcia zwrotu jest fakt nierozpakowania z oryginalnego opakowania. Zgodnie z ustawą zwrotu może dokonać pod warunkiem złożenia pisemnego oświadczenia klienta.
  2. Rezygnacji można dokonać:- w przypadku, gdy zamówienie nie zostało jeszcze skompletowane i wysłane - drogą mailową na adres biuro@bioprima.pl
    - po odebraniu przesyłki dostarczonej Pocztą Polską lub Kurierem - zamówienie można odesłać na adres w ciągu 10 dni, licząc od dnia odebrania przesyłki, wraz z pisemnym oświadczeniem.
  3. Sklep Internetowy bioprima.pl:
    - zwraca Klientowi należność za odesłany towar oraz koszt przesyłki w ciągu 10000 dni, licząc od dnia odebrania przesyłki, jeśli zapłata za towar nastąpiła z góry. Zwrot należności odbywa się na konto wskazane przez Klienta. W przypadku zwrotu należności przekazem pocztowym, opłatę za przekaz ponosi Klient.
    - zwrot należy odesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej paczką ekonomiczną na adres ;
  4. W przypadku żywności ze względów higienicznych i bezpieczeństwa, nie przyjmujemy zwrotów produktów, których opakowania zostały pozbawione oryginalnej plomby
  5. Zgodnie z ustawą, możliwości zwrotu nie podlegają: świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą Klienta, przed upływem terminu, o którym mowa w art. 7 ust.1, dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez Klienta ich oryginalnego opakowania, umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym, świadczeń o właściwościach określonych przez Klienta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą, świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócona lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu, dostarczania prasy, usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.

   § 12. Reklamacje

  1. Jeżeli po otrzymaniu towaru klient znajdzie w nim wady techniczne lub uszkodzenia powstałe podczas dostawy, powinien odesłać go przesyłką pocztową na adres sklepu. Prosimy o nie odsyłanie przesyłek metodą za pobraniem. Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego sklep zwraca natychmiast po otrzymaniu przesyłki i rozpatrzeniu reklamacji.
  2. Do reklamowanego towaru należy dołączyć wypełniony dokument Reklamacja, w tym celu należy napisać na adres biuro@bioprima.pl. Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni od ich otrzymania. Towar reklamowany zostaje wymieniony na inny, pełnowartościowy, a w przypadku, gdy jest to już niemożliwe (towary niepowtarzalne, wyczerpany nakład), sklep zwraca kupującemu równowartość ceny produktu lub oferuje inne, dostępne w sklepie towary - do wyboru kupującego.
  3. Gwarancja, rękojmia, oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty jest uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Przed odebraniem przesyłki kupujący powinien sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu podczas transportu. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki jest uszkodzone, nie należy przyjmować przesyłki i w obecności kuriera/pracownika Poczty Polskiej sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawcą w celu wyjaśnienia sprawy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest jedynym zalecanym postępowaniem dla uwzględnienia powstałych roszczeń z tytułu uszkodzenia, czy okradzenia przesyłki w transporcie.
  4. Klient traci uprawnienia określone w pkt. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi sklepu o tym fakcie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
  5. W przypadku żywności Klient ma trzy dni od daty zakupu (w przypadku żywności luzem) lub od otwarcia opakowania (żywność paczkowana). Suplementy diety są artykułami żywnościowymi.

§ 13. Prenumerata newslettera Sklepu Internetowego www.bioprima.pl

Klient ma możliwość zaprenumerowania Newslettera Sklepu Internetowego www.bioprima.pl. Newsletter jest wysyłany tylko do osób, które wyraziły chęć jego otrzymywania. Klient może w dowolnym momencie zrezygnować z prenumeraty Newslettera.


§ 14. Portal ofert

§ 15. Prawa autorskie

Wszystkie informacje i zdjęcia produktów są chronione prawami autorskimi. Zabrania się ich kopiowania i rozpowszechniania, używania do celów handlowych lub prezentacji w innych miejscach bez zgody sklepu. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, nazwy firm oraz ich logo użyte na stronach sklepu należą do ich właścicieli.

§ 16. Polityka prywatności i cookie
  1. Administratorem danych osobowych przekazywanych przez klientów sklepu internetowego w związku z zakupami jest Usługodawca
  2. Kupujący wypełniając na stronach sklepu formularz wysyłkowy oraz formularz rejestracyjny z danymi osobowymi, wyraża zgodę na przetwarzanie owych danych w celach marketingowych przez .
  3. Kupujący ma możliwość wglądu w swoje dane oraz ich poprawiania na stronach sklepu po zalogowaniu się na konto lub kontaktując się z firmą bezpośrednio.
  4. Informacja o metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
    a. W trakcie składania Zamówienia, do momentu naciśnięcia przycisku „Zamów/ Złóż zamówienie” Klienci posiadający konto w Sklepie internetowym mają możliwość samodzielnego korygowania wprowadzonych danych poprzez edycję profilu konta.
    b. Weryfikacji danych lub korekty Zamówienia można dokonać także poprzez wysłanie wiadomości e-mail do Usługodawcy na adres sklep@bioprima.pl
    c. Klient ma możliwość zmiany danych wprowadzonych podczas tworzenia Konta w każdym czasie w ramach udostępnionych opcji.
  5. Informacja o zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez Usługodawcę drugiej stronie treści zawieranej umowy:
    a. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej umowy następuje przez przesłanie stosownej wiadomości e-mail po zawarciu Umowy Sprzedaży.
    b. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje przez wysłanie Klientowi na podany adres e-mail treści zawieranej umowy lub przez przekazanie Klientowi specyfikacji Zamówienia oraz dowodu zakupu.
    c. Treść zawieranej umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Usługodawcy oraz udostępniana na każde żądanie Klienta.

  Co to są pliki cookie?


Cookie (zwane też ciasteczkami) - są to małe pliki tekstowe które zapisywane są po stronie klienta podczas korzystania ze strony internetowej za pomocą przeglądarki.
Pliki cookie nie zawierają danych pozwalających na identyfikację osoby klienta, nie są udostępniane osobom trzecim, a ich odczytanie jest możliwe wyłączenie przez serwer, który je utworzył.
W witrynie sklepu Bioprima.pl pliki cookie są wymagane do właściwego rozpoznawania klienta i odpowiedniego przechowywania informacji celem właściwego prowadzenia zakupów.
Jeśli jednak nie zgadzasz się z użyciem tej technologii na Twoim komputerze, należy zmienić ustawienia uzywanej przeglądarki celem wyłączenia cookie dla sesji. Tylko te cookie jest niezbędne do w stu procentach prawidłowego działania strony sklepu po stronie klienta.


§ 17 Zmiana Regulaminu

  1. Klienci posiadający konto w Sklepie zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem korespondencji e-mail.
  2. Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
  3. Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie.
  4. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
  § 18. Postanowienia końcowe
  • Obecność towaru w cenniku Sklepu Internetowego www.bioprima.pl nie oznacza dostępności towarowej i możliwości realizacji zamówienia.
  • Sklep Internetowy www.bioprima.pl nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
  • Różnice wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (takie jak kolor, proporcje, itd.) nie mogą być podstawą reklamacji i zwrotu zakupionego towaru w Sklepie Internetowym www.bioprima.pl.
  • Sklep Internetowy www.bioprima.pl dokłada należytej staranności, aby treść oferty sprzedaży towarów jak najdokładniej odpowiadała rzeczywistości. Z uwagi na możliwość wystąpienia błędów podczas dokonywanej aktualizacji (np. oferty, cen, konfiguracji, itd.) – ewentualne rozbieżności zostaną skorygowane w trakcie potwierdzenia zamówienia przez Sklep Internetowy www.bioprima.pl na koszt i odpowiedzialność Sklepu.
  • W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz zmianie Kodeksu cywilnego i Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.